.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان دومین روز با ثبت‌نام‌ ۲۸۷ نفر/ احمدی‌نژاد بالاخره آمد/ درخواست انتخاباتی آیت الله جنتی/ همچنان منتظر چهره‌های شاخص برای ثبت نام

شمال نیوز: نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح دیروز سه شنبه ( 22 فروردین ماه) آغاز شد. بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

روز اول با ثبت‌نام ۱۲۶ داوطلب به پایان رسید و تا پایان وقت اداری امروز ثبت‌نام‌ها به 287 نفر رسید. در ادامه به مهمترین اخبار انتخاباتی امروز مرتبط با فعالیت مقامات، شخصیت ها، احزاب و جریان های گوناگون سیاسی اشاره شده است.

ثبت نام احمدی نژاد علیرغم توصیه رهبری
امروز مسعود زریبافان معاون محمود احمدی‌نژاد از اولین کسانی بود که نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد.

اما مهم ترین اتفاقی که در ستاد انتخاباتی وزارت کشور رخ داد ثبت نام احمدی نژاد و بقایی بود. در واقع رئیس دولت‌های دهم و نهم که برای همراهی حمید بقایی جهت ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز در این انتخابات ثبت‌نام کرد.

این در حالی بود که مقام معظم رهبری، در توصیه ای به احمدی نژاد از او خواسته بودند تا در این انتخابات کاندیدا نشود و او نیز در نامه ای تمکین خود را اعلام کرده بود ، اما امروز اتفاق دیگری رخ داد. شیخ الاسلام وزیر کار محمود احمدی نژاد که دوران مسئولیتش با حاشیه های زیادی توسط مجلس نهم و استیضاح همراه بود و  علی اکبر جوانفکر احمدی نژاد، بقایی و مشایی را همراهی می کردند.


تکذیب ادعای انتخاباتی درباره رئیسی
دفاتر مراجع تقلید طی پیامی ادعای برخی رسانه‌های حامی دولت مبنی در خواست ایشان برای انصراف حجت‌الاسلام رئیسی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کردند.

برخی رسانه‌های مدعی شده بودند که حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و جوادی‌آملی از سیدابراهیم رئیسی خواسته‌اند که از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف دهد که این ادعا توسط بیوت مراجع عظام تکذیب شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به سؤالی در همین زمینه به نقل معظم‌له، نوشت: ما مطلقا درباره حضور و یا عدم حضور هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارنظر و توصیه‌ای نکرده و نخواهیم کرد. دفتر آیت‌الله نوری‌همدانی نیز طی اطلاعیه‌ای خبرسازی انتخاباتی علیه حجت‌الاسلام رئیسی را تکذیب و اعلام کرد: با توجه به شایعات که متاسفانه در فضای مجازی مبنی بر توصیه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی دامت برکاته به انصراف یکی از کاندیداها محترم به اطلاع می‌رساند همان‌طور که در اطلاعیه قبلی این دفتر بیان شده تاکید معظم‌له بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح می‌باشد و این نقل قول از سوی مرجع عالیقدر تکذیب می‌گردد.

سازو کار انتخاب نامزد نهایی جمنا
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مردمی در روز معینی در اردیبهشت ماه، بر اساس نظرسنجی‌ها و جمیع شرایط نامزد نهایی را معرفی می‌کند.

مهدی محمدی با اشاره به فعالیتهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای معرفی نامزد نهایی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: جبهه چنانکه وعده داده بود در آستانه ثبت نام به 5 کاندیدا رسیده و تا اینجا وظیفه خود را که حرکت به سمت وحدت نیروهای انقلاب بود – به رغم همه سختی ها - با موفقیت انجام داده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: اکنون جبهه 5 کاندیدای اصلی دارد که هیچ کدام از آنها کاندیدای نهایی نیست. همه آنها هم – باز به رغم حرف و حدیث های غلط فراوان - شفاهی و مکتوب و نه یک بار که چندین بار، متعهد شده اند که به سازوکار وحدت پایبند باشند. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اکنون وظیفه اصلی خود را حمایت کامل از هر 5 کاندیدا می داند تا بتوانند رای جمع کنند و شانس خود را بالاتر ببرند. در حالی که نه بازی حریف شفاف است، نه فضای جامعه انتخاباتی شده و نه کاندیداها کمپین خود را آغاز کرده اند، هیچ منطقی به ما اجازه نمی دهد که در زمان فعلی به کاندیدای اصلی برسیم(لینک).

آیت‌الله جنتی: اغلب افرادی که ثبت‌نام کردند شرایط لازم را ندارند
آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه اعضای شورای نگهبان گفت: در روز اول ثبت‌نام 126 نفر به عنوان داوطلب ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی‌که اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند.

جنتی افزود: حضور افرادی که حتی سواد اندکی دارند و کمترین شرایط را برای پذیرش هر مسئولیتی دارند به عنوان داوطلب ریاست جمهوری تنها موجب زحمت نهادهای اجرایی و انقلابی می‌شود.

دبیر شورای نگهبان از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست در خصوص شرایط داوطلبان ریاست جمهوری روشنگری کنند و رویه کار بررسی صلاحیت‌ها را برای جامعه تبیین نمایند و شبهه‌های احتمالی را برای مردم رفع کنند. جنتی در ادامه با اشاره به تلاش مجدد دشمنان برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، گفت: امیدوارم رسانه‌ها تحرکات دشمن را هم برای مردم تشریح کنند.
 
نوبخت: برای انتخابات کاندیدا نمی‌شوم
محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمالی کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: من قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه شما خبرنگارها بخواهید من را کاندیدا کنید.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: برای حضور روحانی در انتخابات نیازی به دلیل نیست
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از زمان ثبت‌نام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حسینعلی امیری (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) در پاسخ به این سوال که"آقای روحانی چه زمانی برای ثبت‌نام می‌آیند؟" گفت: من معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هستم و شما باید این سوال را خودشان بپرسید. من از ایشان نپرسیده‌ام کی برای ثبت‌نام می‌آیند. منتهی برای نیامدن باید دلیل آورد؛ برای آمدن نیازی به دلیل نیست. رویه هم همیشه به این صورت بوده که روسای جمهور بعد از دور اول‌شان برای دور دوم نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

او در پاسخ به سوال دیگری با این مضمون که آیا آقای شریعتمداری الان رئیس ستاد انتخابات هستند؟ گفت: آقای شریعتمداری چند جلسه است که در جلسه هیات دولت شرکت نمی‌کند و من ایشان را که همیشه کنارم می‌نشیند؛ نمی‌بینم. من از ایشان در این مورد سوالی نپرسیده‌ام.

کاندیدایی که با شعار دولت پاکدست به ستاد انتخابات آمد
در ساعات پایانی روز دوم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نفر به ستاد انتخابات رفت که خود را متخصص عرفان و سیاست معرفی می‌کرد و معتقد بود اگر تایید صلاحیت شود، حتما رئیس‌جمهور می‌شود. 

مسیحا برزگر، سابقه کار اجرایی در وزارت ارشاد و وزارت خارجه دارد و هدفش از ثبت نام، ادای دین به جامعه است. این مرد 56 ساله می گوید: تنها همسر و فرزندانم خبر دارند که ثبت‌نام کردم. برزگر پیش بینی میکند که میزان مشارکت بالای 80 درصد باشد و می گوید: از همه کاندیداهای مطرح رقیبم هستند، اما از همه کاندیداها بیشتر رأی می آورم.

یک زن دیگر هم به ستاد انتخابات آمد. لیلی احمدی می گوید: برای احقاق حقوق زنان جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آمدم تا پیام بدهم. می دانم چه کار کنم که زنان به من اعتماد کنند. احمدی با بیان اینکه شعار دولتش، دولت پاکدست است، میزان مشارکت 54 درصد برآورد می کند و معتقد است: لیست نهایی تأیید صلاحیت ها رقیب جدی اش را مشخص می کند. او برنامه دارد که علی طیب نیا را در کابینه اش نگاه دارد.

همچنان منتظر چهره‌های شاخص
دومین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری هم بالاخره به پایان رسید و به غیر از چند چهره سیاسی شناخته شده همچنان گوی و میدان به دست کاندیداهای ناشناس است. به نظر می رسد مانند سال های پیش، برای کاندیداتوری گزینه های اصلی ریاست جمهوری همچنان باید منتظر سه روز پایانی ثبت نام ها باشیم./ الف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.